Sunday 22 January 2023

Research Article: SCHOOL-BASED CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT - WHY BOTHER? PERCEPTIONS OF TEACHERS IN MALAYSIA

ABSTRACT 

School-based Continuing Professional Development (CPD) for teachers is highlighted as one of the strategies to develop high-quality teachers. This study highlights teachers’ significant yet overlooked perspectives on their CPD requirements to enhance their inclusive practices. The study adopts a qualitative approach that employs descriptive and exploratory methods. Participants were purposively sampled from five primary schools. The 25 teachers were interviewed individually, and 51 participated in eight focus group interviews. Classroom observation helped to inform some questions for the individual interviews and was not analysed per se. Findings are processed through a thematic, inductive approach using qualitative analysis software. Teachers perceive school-based CPD activities that empower and enhance quality teaching as effective. This finding is valuable for those involved in ensuring teacher engagement and effective CPD. 

Keywords: school-based professional development; inclusive practices; quality teaching; inclusive education, continuing professional development


Abstrak

Pembangunan Profesional Berterusan (CPD) berasaskan sekolah untuk guru diketengahkan sebagai salah satu strategi untuk membangunkan guru berkualiti tinggi. Kajian ini menyerlahkan perspektif guru yang signifikan namun diabaikan tentang keperluan CPD mereka untuk meningkatkan amalan inklusif mereka. Kajian ini menggunakan pendekatan kualitatif yang menggunakan kaedah deskriptif dan penerokaan. Para peserta telah diambil sampel secara purposive dari lima buah sekolah rendah. 25 orang guru telah ditemu bual secara individu, dan 51 telah mengambil bahagian dalam lapan temu bual kumpulan fokus. Pemerhatian bilik darjah membantu memaklumkan beberapa soalan untuk temu bual individu dan tidak dianalisis secara per se. Dapatan diproses melalui pendekatan tematik, induktif menggunakan perisian analisis kualitatif. Guru menganggap aktiviti CPD berasaskan sekolah yang memperkasa dan meningkatkan pengajaran berkualiti sebagai berkesan. Penemuan ini adalah berharga bagi mereka yang terlibat dalam memastikan penglibatan guru dan CPD yang berkesan. 

Kata kunci: pembangunan profesional berasaskan sekolah; amalan inklusif; pengajaran berkualiti; pendidikan inklusif, pembangunan profesional yang berterusan

Nota: Sila layari laman berikut utk mengakses artikel sepenuhnya:





No comments:

Post a Comment